""" Sayın Çetin Osman BUDAK / Mezunumuz, Dernek Üyemiz /Antalya Milletvekilimiz"
""" Sayın Mevlüt ÇAVUŞOĞLU / Antalya Milletvekilimiz / Dış İşleri Bakanımız
Değerli Milletvekilimiz./Bakanımız
Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün “ Sanayileşmek en büyük milli davalarımız arasında yer almaktadır” sözünden de hareket ile; Antalya Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Mezunları Derneği olarak, Ülkemiz Sanayisinin güçlenerek, çeşitlenerek geliştirilmesini, sosyal ve eķonomik anlamda ulusal kurtuluşumuzun temel çıkış yollarından, çarelerinden biri olarak görüyoruz.
Bu görüşümüzün yansıması olarak: Bize göre isimlerinde; verdikleri temel eğitim ve öğretimi yansıtan, Sanat/Endüstri/Ticaret/ inşaat/ Sağlık vb. isim ve sözcükler olması gereken; Endüstriyel, ticaret, sağlık vb. tabanlı “Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri”nde; Okula giriş koşulları, İsim düzenlemeleri, ders proğramları, alan/dal seçimleri, atelye ve işletmelerdeki mesleki uygulamalar, stajlar, mezun öğrencilerin aynı branşlı teknik fakültelere devam ederk okuyabilmeleri için ek puan vb teşvikler de dahil, iyileştirmeler yapılması ve bu okullarımıza vasıflı öğrencilerin girişlerinin teşvikle kolaylaştırılarak mesleki eğitiminin teşvik edilmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Bizim Okulumuz 1944 yılında açılışından günümüze kadar; Orta Sanat Okulu, Sanat Okulu, Endüstri Meslek Lisesi, Teknisyen Okulu, Teknik Lise ve Lise, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ve en son Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olmak üzere, farklı dönemlerde farklı isimlerle adlandırmıştır.
Derneğimizin İsmi ile de özdeşleşen “Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi” olarak kabul ettiğimiz, Antalya’nın en köklü meslek okulunun mezunları ve mensupları olan dernek üyelerimiz, diğer mezunlarımız,öğrenci ve öğretmenlerimizle de istilareler yapıyor, öğretim süreçlerini izliyor, yapıcı çözüm önerileri geliştirmeye ve ilgililerine ulaştırmaya çalışıyoruz.
Konularla ilgili olarak Derneğimiz öncülüğünde, ilgili diğer meslek odaları, Teknik Fakülteler vb. paydaşların da katılımı ile ÇALIŞTAYLAR, KONFERANS, SEMİNER Vb. etkinlikler düzenlemek ve Ülkemizde ki Mesleki Teknik Eğitim konusunda kapsamlı, yapıcı raporlar hazırlama çalışmalarımız da devam etmektedir. Sonuçlandığında ilgilerinize, ilgililerine ve kamuoyuna da sunulacaktır..
İrdelemelerimiz/değerlendirmelerimiz sonucunda geliştirilen ve geliştirilecek önerilerimizin: Antalya Milletvekilimiz olarak; öncülüğünüzde ve tüm Antalya Milletvekillerimizin koordinesinde ilgili kamusal kurumlara ve Türkiye Büyük Millet Meclisine taşınarak çözüm üretilmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Önerimiz sizinle birlikte, Okulumuz mezunu ve Derneğimizin üyesi sayın Çetin Osman BUDAK dahil, Antalya’nın diğer sayın Milletvekillerine de gönderilmektedir.
Konumu itibariyle Mesleki Teknik Eğitim ile ilgileri ve bilgileri olan; Yönetici, çalışan işçi, İşveren, Eğitimci, Mühendis, Hukukçu, Akademisyen üyelerimizle, Mezunlar Derneğimizin geliştireceği çözüm odaklı benzer önerilerilerimiz de bundan sonra sizlere iletilecek, hedef kitlemiz ve kamuoyu ile de paylaşılacaktır.
Bu kapsamda ilk olarak, bizzat okulumuz mobilya bölümü mezunlarımızdan okuldaşımız bir annenin derneğimiz facebook sayfasından yolladığı ve ekte örneğini de göreceğiniz mesajından hareket ile: Bağlantılı Beş Temel konuyu da içeren öneri ve taleplerimizi yansıtan raporumuz ekte size sunulmaktadır.
Şahsınızca ve gereğinde Antalya Milletvekillerimiz ile koordili olarak sonuçlandırılmasını, Üyelerimiz, mezun ve mensuplarımız adına, gelişmelerden haberdar edilmeyi bekliyoruz.
Bu yaklaşımla, çalışmalarını dikkatle izlediğimiz partiniz ve mensuplarının da ilgi ve desteklerini bekliyor; size teşekkür ediyor, sağlık ve başarı dileklerimizle sevgi ve saygılar sunuyoruz.
Yönetim Kurulu Adına Başkan
EK: 1- Önerileri ve taleplerimiz (4 sayfa) Orhan YÜKSEL
Makina Mühendisi /Eğitimci ""
1.1-GEREKÇE: Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün “ Sanayileşmek en büyük milli davalarımız arasında yer almaktadır” sözünden de hareket ile; Antalya Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Mezunları Derneği olarak, Ülkemiz sanayisinin güçlenerek, çeşitlenerek geliştirilmesini, sosyal ve eķonomik anlamda ulusal kurtuluşumuzun temel çıkış yollarından, çarelerinden biri olarak görüyoruz, bu nedenle uygulamayı öneriyoruz.
1.1.1- Yasal prosedürlerde, yönetmeliklerde gerekli düzenlemeler yapılarak önerimizde belirtilen öncelikler ve avantajların sağlanması ile, Mesleki Teknik Eğitime olan ilgi ve güven artırılmış olacak; kamu oyundaki “ başarısız öğrenciler meslek okullarına gönderiliyor” algısı zayıflatılarak zamanla yok edilecektir.
1.1.2- Uygulama İle Endüstri Meslek Liselerindeki veli profili; Meslek eğitimi görmüş ve bu okullardaki olumlu disiplinleri yaşayarak yararlarını bilen ve bu nedenle de okuldaki eğitim ve uygulamaları destekleyen veliler lehine değişerek gelişecek, bu durum okullardaki başarıyı artıracaktır.
1.1.3- “Kendim bu okulda okursam, çocuklarımı da kolaylıkla bu okullara gönderebileceğim” yaklaşımları ile Endüstri Meslek Liselerine İsteyerek gelen öğrenci sayısını artıracak, bu durumda okullarımızda ki başarıyı artıracaktır. ( Halen Antalya nın en iyi Endüstri Meslek Lisesi olmasına rağmen; Derneğimizin Okula Dönüş Projesi kapsamında yaptığı anket ve araştırmalarda; okulumuza isteyerek gelen veya meslek lisesini ilk sırada tercih eden öğrenci sayısı 9. Sınıflarda % 20 civarında kalmaktadır)
1.2 – UYGULAMA/MEVZUAT:
1.2.1- MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ nin Kayıt Şartları başlıklı, 21. Maddesi (2) şıkkı “Kayıtlar,öğrencinin e-okul sistemi veya denklik belgesindeki bilgilerine göre yapılır. Adres tespitinde ulusal adres veri tabanı ikamet adres bilgileri esas alınır. Öğrencilerden Kayıt için başka belge istenmez” şeklindedir.
1.2.2- 21.Madde (2) şıkkı nın “”Kayıtlar, öğrencinin e-okul sistemi veya denklik belgesindeki bilgilerine göre yapılır. Adres tespitinde ulusal adres veri tabanı ikamet adres bilgileri esas alınır. Ancak öğrencinin anne veya babası Endüstri Meslek Lisesi mezunu ise, mesleğini fiilen yapmıyor olsa dahi; mezuniyetlerini belgelendirmek şartıyla, adres veri tabanı bilgileri dikkate alınmaksızın ve istemeleri halinde, çocuklarını aynı il sınırlarında kendi mezunu oldukları Endüstri Meslek Lisesine; Mezun oldukları Endüstri Meslek Lisesi halen ikamet ettikleri ilde değil ise ve isterlerse, adreslerine bakılmaksızın, anne ve babanın, yaşadıkları ilde tercih edeceği Endüstri Meslek Lisesine kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerden kayıt için başka belge istenmez”” şeklinde düzenlenmeli ve uygulamaya geçilmelidir.
2.1- GEREKÇE : 1. Maddeyle paraleldir. Uygulama aynı yararları artırıp pekiştirecektir.
2.2- UYGULAMA/MEVZUAT:
2.2.1- “MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ’nin Alan ve dala geçiş konulu 31.MADDESİ 5. Şıkkında “ Anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir işyeri bulunanlar istemeleri hâlinde; işyerini ve mesleğini ilgili meslek kuruluşlarından belgelendirmeleri şartıyla bu işyerindeki meslekle ilgili alan/dala doğrudan kayıt edilirler.” denilmek suretiyle, öğrencinin Anne veya Babasına ait iş yerinin devamlılığını sürdürmesi yaklaşımı ile ebeveyn mesleği açısından öğrenciye bir öncelik/ayrıcalık tanınmakta, avantaj sağlanmaktadır. Bu ayrıcalık Mezunlar Derneğimizce de uygun bulunmaktadır.
2.2.2- MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ’nin alan ve dala geçiş konulu 31.MADDESİ’ne 7. Şık olarak;
Madde 31/7 : “ anne veya babası Endüstri Meslek Lisesinden mezun olan öğrenciler istemeleri halinde; anne veya babasının Endüstri Meslek Lisesi mezuniyetini belgelendirmeleri şartıyla, anne veya babasının ezuniyetindeki alan / dala doğrudan kayıt edilirler” eklenmeli ve uygulamaya geçilmelidir.
31- GEREKÇE: Bu durum, öğrencinin, velinin değerlendirmesinde ve tercihlerinde; sıradan vatandaşın da okullarımızla ilgili algılarında ve değerlendirmelerinde karışıklıklara, neden olmakta,okullar birbiriylr karıştırılmakta dır...
3.1.1- 1944 yılında Orta Sanat Okulu ismiyle öğretime başlayan okulumuz devamında: Sanat Okulu, Endüstri Meslek Lisesi, Teknisyen Okulu, Teknik Lise ve Lise, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ve en son Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olmak üzere, farklı dönemlerde farklı isimlerle adlandırmıştır.
3.1.2- Son uygulamaya kadar Okulumuz ve aynı proğram ve içerikle eğitim veren Meslek Okullarının isminde; SANAT veya ENDÜSTRİ sözcükleri vardı. Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi derken; Endüstriyel esaslı eğitim verdiği kamuoyunca da anlaşılıyordu. Aynı şekilde Ticaret Meslek Lisesi, Kimya Meslek Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi vb. isimlerden okulların ana eğitim alanları anlaşılmaktaydı ve bizce de önceki isimlendirmeler/ uygulamalar doğruydu.
3.1.3- Mevcut durumda Antalya da ve Türkiye de Mesleki alanda eğitim veren tüm liselerin ismi aynı olup “ ...... Mesleki Teknik Anadolu Lisesi”dir.
3.1.4- Okulumuz ve aynı proğramlam eğitim veren okulların ismi tekrar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi veya “ ENDÜSTRİ MESLEK ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ” vb. olarak değiştirilmelidir.
3.1.5- Karışıklığın ve yanlış algıların giderilmesi, okullarımızın toplumda daha kabul görmesi için diğer okulların isimleri dev; TİCARET MESLEK ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ, ESAĞLIK MESLEK ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ vb. şekillerde değiştirilmelidir.
GEREKÇELER:
4.1- 9. Sınıf öğrencileri meslek seçmediklerinden dolayı herhangi bir mesleğe ait olmadıkları için, okul ile aidiyet, ve disiplin bağı kuramamakta; her fırsatta düz liseye yada daha kolay sandığı okullara geçmeyi düşünmekte, kendisini boşlukta hissetmektedir. Öğrenciyle istişarelerde bu saptanmaktadır.
4.2- Endüstri Meslek Liselerimizin 9. Sınıfına gelen öğrencilerin, okul ve meslekle manevi bağ kurabilmesi için okula girerken bölüm/dal seçmiş olmalı ve en az haftada, 2 saat temel teknoloji, 8 saat atelye 2 saat teknik resim, 2 saat Auto CAD eğitimi almalıdır.
4.3- 9. Sınıflar atelye ve laboratuvar ortamlarında olamadıkları için yeterince disipline olamamaktadırlar; iş ahlakı, iş terbiyesi kazanamamaktadırlar.Halbuki bu iki öge meslek edinmenin, sanat öğrenmenin temel unsurlarıdır. Bu eksiklik kültür derslerinde de uyumsuzluğa başarısızlığa neden olabilmektedir.
4.4- 9. Sınıf öğrencisi Atelyeye girmediği için, aynı bahçeyi, aynı koridoru paylaştığı üst sınıf öğrencilerine uyum sağlamakta zorlanmakta, kendisini eksik yada farklı görmekte, olumsuz etkilenmektedir.
4.5_ “Ağaç Yaş İken Eğilir” sözünün doğal gerçekliğine rağmen; 9. Sınıf öğrencisinin tam da mesleği öğrenebileceği yaşta iken, bir yılı boşa geçmekte, heba olmaktadır. Bu durum özünde milli bir kayıptır.
4.6- İşletmelerde işletme sahipleri “iş sağlığı ve güvenliği” yasalarındaki güvenlik ve hukuki endişelerinden kaynaklı olarak; öğrenciye asli işler yaptıramamaktadır. Bazı işletmeler bir anlamda öğrenciyi işletmesinde fazlalık olarak görmekte, ya da öğrenciyi tali işlerinde çalıştırmaktadır, öğrenci meslek öğrenememektedir.
4.7- Bu nedenle uygulamalı mesleki eğitimin tamamının önceden olduğu gibi okulda yapılması, yine önceki yıllarda olduğu gibi işletme ortamını tanıması için 30- 60 gün arasında uygun olan iş yerlerinde STAJ yapması yararlı olacaktır.Böylece işletmelerde öğrenci peşinde koşan, öğrenciye işletme arayışında olan meslek öğretmeninin kendi atelyesinde eğitim vermesi sağlanmalıdır. Bu uygulama mesleğin öğrenilmesi ve eleman kalitesi anlamında da daha verimli olacaktır.
4.8- Öğrencilerimizin anılan İş yeri Satjlarına başlama tarihlerinin, mevcut durumda da işletmelere başlama rtarihlerinin EMEKLİLİK YAŞI BAŞLANGICI olarak kabul edilmesi konusunda gerekli yasal düzenlemeler de yapılarak, okullarımıza güvenin artırılması yararlı sonuçlar doğuracaktır.
4.9- Ayrıca mevcut uygulamalarda İşetme eğitimi (staj) başarı puanlarının kat sayısı fazla olduğundan, öğrencinin okuldaki dersleri kötü de olsa ( ki öğrenciler genelde işletmelerde usta öğreticilerinden, şirket sahiplerinden, mühendislerden yüksek not aldıklarından 95-100 tam puan gibi ) sınıfı geçebilmektedirler. Sınıfta kalma endişesi olmayan öğrenci okula adapte olmamakta, iş ve mesleki disiplin sağlanamaktadır.
4.10- İş başı eğitimin notu belirlenirken; iş yeri notu, uygulama, gözetmen öğrenmenin notu, okuldaki teorik ve uygulamalı derslerinin notları ile ortalaması şeklinde, değerlendirme yapılmalıdır.Bu şekilde öğrenci hem işletmede, hem okulda teorik ve pratik uygulamalara daha istekli ve katılımcı olacak, başarıları artacaktır.
5.2- Bahsedilen Bölümlere öğrenci gelmemesi bahaneleri yersiz olup sistemden kaynaklanmaktadır. Her iki Bölüm mezununa da piyasanın aşırı derecede ihtiyacı vardır. Mezunlar olarak geliştirip donatılarak okulun bütünlüğü muhafaza edilmelidir düşüncesindeyiz.
5.3- Ülkemizde binlerce mezununun yaşam ve mesleki anılarını barındıran okulumuzun parçalanmamasını, planlı çalışmalarla geliştirilip yüceltilmesini istiyoruz.
5.7- Derneğimiz ANTEMDER’in gönüllülük esasına dayanan OKULA DÖNÜŞ PROJESİ İle okulumuzu geliştirme,eğitim kalitesini yükseltme adına planlı ve özverili çalışmalarımız devam etmekte; muhtemelen Antalya ve Türkiyede İLK olan projemizle diğer meslek okullarına da örnek olunmaya, eğitime destek verilmeye çalışılmaktadır.
Mesleki Teknik Eğitimde başarılı olabilmek için önerilen durumları dikkate alıp değerlendirilmeliyiz.
Gereği için İlgili ve yetkililerine saygılarımızla SUNULMAKTADIR. 16.04.2018
EK: Mezunumuz olan veli mesajı
Yönetim Kurulu Adına
Antemder Başkanı
Mak. Müh. Eğitimci Orhan YÜKSEL
“OKULA DÖNÜŞ PROJESİ TANIŞMA GÜNLERİ ” ne Çağrılacak MEZUNLARIMIZ ( 60 )
1- Uzm.Dr. Adnan İş- Antalya Tabib Odası Başkanı Antemder DKÜ
2- Prof. Dr. Abdullah Erdoğan-AÜ.Göğ. Cer. Ana Bilim D.Öğrt. Üyesi-D.Üyemiz
3- Prof. Dr. Latif Gürkan Kaya - Burdur M.A.Ers.Ünv. Müh. Fak.Dekanı/D. Üyemiz
4- Prof. Dr. Ayhan Topuz-Akdeniz Ünv. Mühendislik Fak. Dekanı
5- Prof.Dr. Şeref Sağıroğlu- Gazi Ünv. Müh. Fak.Bilgisayar Müh. Öğr.Üyesi
6- Prof.Dr. Ahmet YARDIMCI- Akd.Ünv.Temel Tıp Bilimleri ABD.Öğretim Üyesi
7- Doç. Dr. Erdal Koşun- Akdeniz Ünv. Jeoloji Blm .Öğretim Üyesi-D.Y.K.Üyesi
8- Muhittin Böcek- Konyaaltı Belediye Başkanı/D. Üyemiz
9- Çetin Osman Budak- Antalya Milletvekili/D. Üyemiz
10- Davut Çetin –Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı/D. Üyemiz
11- Adlıhan Dere- Antalya Esnaf Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı
12- İsa Akdemir_ Antalya B.Bel.Bşk.Koord.(Eski Kepez Belediye Başkanı) /D. Üyemiz
13- Mezut KOCAGÖZ – Antalya B.Belediye Bşkl. ANET Müdürü
14- Cemil BÖCEK – Konyaaltı Belediyesi Bilgi İşlem Müdürü
15- Osman YILMAZ- A.Büyükşehir Belediyesi Emlak Şube Müdürü
16- Mustafa Yılmaz_Teknikeller Firması Sahibi
17- Rüstem Keski- Ankutsan Firması sahibi
18- Diş.Dr. Macit Karaman –Serbest Hekim/ Antemder DKÜ
19- Ortp.Dr. Hasan May –Antalya Eğt.Araştırma Hast.Hekimi
20- Ortp. Dr. Ali Doğan-Antalya Eğt. Araştırma Hast. Hekimi
21- Dr. Kamil Aksoy- Atatürk Devlet Hastanesi Hekimi
22- Dr. Mustafa Aydemir- Afyon Devlet Hastanesi Hekimi
23- Sosyolog. Nesrin Heybeci. Çocuk Esr. Kurumu.
24- Müfit KARACAN (Tiyatro Sanatçısı)
25- Mak.Müh. Eğitimci Orhan YÜKSEL –ANTEMDER BAŞKANI
26- Mak. Müh. Hüseyin Barut_ ATSO Y.K.Üyesi Mak.Müh.Od. Eski Şub. Bşk.
27- Mak.Müh. Ümit Büyükeşmeli - Mak.Müh.Od. Eski Şub. Bşk.
28- Mak. Müh. Hakkı Coşgun-Mak.Müh. Od. Şub. Saymanı ve D.YKÜ
29- Mak. Müh. Alirıza Erkek-Sanayici
30- Mak.Müh. Mert Demir
31- Mah.Müh. Mehmet AY
32- Elkt. Y. Mühendisi İbrahim Kücü- D. Y.Sekreteri
33- İnşaat Mühendisi - Ömer Uysal-Sanayici
34- İnşaat Mühendisi- Ali Erşahince/D. Üyemiz
35- İnşaat Mühendisi- Yusuf VERMEZ/ D.Üyemiz
36- Ziraat Mühendisi - Erkan Boyacı
37- Avukat - Ahmet TOSUN
38- Avukat - Süleyman ATAN
39- Hasan KINAY- Akd.Ünv.Öğretim Görevlisi
40- Oğuz ÇETİN- Akd.Ünv. Öğrt. Görevlisi
41- Mustafa TOKER- Merkez Milli Eğitim Müdürü/D. Üyemiz
42- Ahmet Kumbul-Siyasi Parti Antalya İl Başkanı
43- Musa GÜL- Siyasi Parti Antalya İl Gençlik Kolları Başkanı
44- Yalçın Sayar- Antalya Milli Piyango Bayileri Odası Başkanı/D. Üyemiz
45- Recep SAĞLAM- Banka Müdürü
46- Hasan Selçuk- Mali Müşavir
47- Murat Karaca – Günoto Fiat Servisi sahibi/D. Üyemiz
48- Hasan Özen- Okulumuzun önceki Müdürlerinden
49- Cemal ÇERÇEL – Elekt. Elektronik Alan Şefimiz-Dernek Kurucusu
50- Mehmet SENCAR- Motor Teknolojisi Alan Şefimiz
51- Funda ÖREK –İnşaat Teknolojisi Alanı Öğrt.-D. Kurucusu, ve DK.Üyesi
52- İlhan AY- Makina Teknolojileri Alanı Öğretmenimiz
53- Ramazan TURNA Mobilya İç Tasarım Alanı Öğretmenimiz
54- Mustafa KORKUT- Otomasyon Teknolojisi Alanı Öğretmenimiz
55- Fatih SAPMAZ -Bilişim Teknolojisi Alanı Öğretmenimiz
56- Ramazan KATKICI - OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü
57- Celalettin AK- BARAJ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü
58- Kuntay YETKİN- TİCARET BORSASI Mes.ve Tek. Anad. Lisesi Müdürü
59- Mehmet ABALI ( Eski Serik Belediye Başkanı)
60- Adnan UĞURLU ( Eski Korkuteli Belediye Başkanı)
Mevcut Adres Listemizde ayrıca 37 Teknik Öğretmen, 7 diğer branş öğretmeni mezunumuz vardır.
Bu isimlerin çoğunluğu ile bizzat görüştük, diğerleriyle de görüşüp listeyi afiş olarak ilan edeceğiz. Bu Projemizin devamında, daha çok mezunumuza ulaşacağımızı düşünüyoruz. Orhan YÜKSEL/Başkan